MVTs nya livscoach

Storlek

Idag är det premiär för en spalt där du som läsare kan komma med frågor eller ta emot coachande tips av Eugenia Eriksson som är ICF MentorCoach samt beteendevetare med fil kand i pedagogik.
Eugenia Eriksson har tidigare arbetat inom psykvården i 16 år i både Skåne och Östergötland. För några år sedan startade hon företaget Insiktsfull Rådgivning i Östergötland men tar emot klienter ifrån hela landet. Hon jobbar antingen hemifrån, gör hembesök eller i uppdragsgivarens lokaler. Hon bedriver både coaching individuellt, team eller i grupp. Hon anlitas av både företag och privat personer.
Hon arbetar bland annat med chefstöd, team- eller gruppcoaching samtidigt som hon har klienter med relationsproblem, är stressade, behöver bearbeta sin sorg eller helt enkelt önskar mental träna fram sitt inre välmående för att öka sin positivitet.
Vad är det du gör rent konkret?
– Jag kan hjälpa människor att må riktigt bra, svarar Eugenia Eriksson.
När vet man att det är dags att söka hjälp?
– När tillståndet är återkommande, när man upprepade gånger har försökt att förbättra sitt tillstånd utan bestående effekt - då är det läge att göra något åt det och söka professionell hjälp. Självmedvetenhet och självansvar är nyckelorden. Att vara medveten om sitt tillstånd är halvägs lösningen. Har du en sten i skon plockar du ju ur den, eller hur, annars gör det för ont när du går.
Hon är ICF coach (Internationella Coach Federationen) och utbildar sig till ICF ACC-coach (ICF Accrediterad Certifierad Coach) vilket betyder att hon hamnar i kategorin utmärkt coachnivåer som det bara finns ett få tal i Sverige.
Du säger att du bl a tar emot många sorgliga livsberättelser - hur klarar du det?
– Jag mental tränar själv för att hålla mig glad, positiv och välmående, dessutom har jag mina kollegor att prata med samt en egen stjärncoach i Stockholm.
Eugenia, som är 50 år, har sina rötter i Rumänien, men känner sig väl rotad i Sverige. Hon är lyckligt gift och har två härliga bonusbarn.
– Jag stormtrivs med min familj och mitt arbete!
Vad gör du när du inte arbetar?
– Slappar, simmar, dansar magdans, umgås med vänner och så vidareutbildar jag mig jämt, säger Eugenia som ser fram emot att medverka i MVT.

Få vårt nyhetsbrev