Goda råd är dyra

Storlek

”Goda råd är dyra” heter ordspråket

Varför det då?
Känner du möjlighen till den ”svenskan avundsjukan” då vet du att det sällan finns ngn i din näromgivning som är intresserad av att just du ska lyckas bättre än vad dem själva gör. Håller du med om detta så anlitar du just dessa personer som din rådgivare.

Du vill säkert anlita rätt rådgivare i en specifik fråga - må vara att göra en stor affär, öka vinsten på ditt företag eller kanske öka din personliga vinst vs din egen lycka ;-)

Rätt rådgivare är:

• Någon som har sakkunskap och erfarenhet från branschen i fråga
• Någon som har lyckats bli framgångsrik i den specifika frågan som just du söker vägledning i

Det fina med att din rådgivare har erfarenhet av just det du är intresserad av är att han eller hon hjälper dig se samband mellan din idé av att lyckas och din ansträngningsnivå för att lyckas. På vägen dit får du både framgångs tips, råd och verktyg. Denna förmåga hos din rådgivare gör att han eller hon blir expert.

Du kanske undrar hur du skall hitta denna typ av rådgivare. Det är just det som är det fina i sammanhanget. Denna typ av rådgivare, vägledare växer inte på träd.

Det är en av innebörderna för varför goda råd är dyra…
Så här är det. Goda råd är en bristvara. Allt som det råder brist på är svårt att hitta och kostar pengar. Det som däremot gör det möjligt att hitta någon som vill ge råd eller bli din mentor är värd att satsa på! Erfarna rådgivare som kan ge goda råd VILL hjälpa just dig att lyckas. Vet du varför? Därför att den typen av människor har förstått en av dem viktigaste sakerna när det gäller att bli framgångsrik rådgivare dvs dem är glada över att se dig glad, lycklig och framgångsrik. När framgångsrika rådgivare, själva började sin karriär, hade dem samma frågor som du har nu. Och sökte svar på frågorna av rådgivare som har blivit framgångsrika. Det gäller bara för dig att du tar dig in i det systemet.

• Jag har upptäckt att man ibland känner sig ensam när man har idéer om att förändra sin egen energinivå, sitt kärleksliv eller sättet på vilket man leder sin egen arbetsgrupp. Det är lätt att känna att det inte finns någon som förstår vad man håller på med.
• Jag har också upptäckt att när man börjar fundera på vem det skulle vara som kan hjälpa till så börjar det komma tankar på olika personer. Var mån om dessa tankar därför att dem är ovärderliga. Dessa tankar för dig framåt!

Det jag vill säga med det här är att när du bestämmer dig för att du vill träffa en framgångsrik rådgivare mm då håller du ögonen öppna. Gör du så har du stora chanser att få träffa den rådgivare, vägledare, coach, konsult som hjälper just dig i din specifika situation. Tiden att lista ut vem det ska vara är det dyraste med att skaffa goda rådgivare.

Mina råd till dig för att du ska få rätt rådgivare, coach, konsult är att:

• Lita på dina planer och idéer tills du har kommit igång.
• Låt bli att prata med dem icke insatta som inte kan hjälpa till. Där får du billiga råd som gör att det går sämre för dig.
• Se upp för ”gnällhörnan”
• Ska du köpa råd, prata med en referensgivare om konsulten ifråga är bra.

Lycka till, EE

Få vårt nyhetsbrev